Sagan om oss!

Det kanske finns några utomsocknes som läser den här bloggen och som inte vet hur jag och Christian träffades och blev ihop!♥ Såå tänkte dra den historian här nu! Varnar för lång text!!

Den här historian har sin början sista veckan innan jullovet 2004 när vi gick andra året på gymnasiet! Jag och en kompis satt i rasthallen när min dåvarandra "pojkvän" (vi var tillsammans i knappt en månad!) och hans klass kom förbi och stannade och pratade med oss.

Dom skulle ha ett prov i nåt el-ämne och kvällen innan hade jag läst lite i den boken dom hade prov på.
- Kom ihåg att en jordkabel är gul och grön nu, sa jag.
- Men för fan David, sånt kan du väl inte lära en tjej heller!
Vem sa det?! Jag sökte runt bland alla grabbs runt bordet och fick ögonkontakt med en av dom...

Och där var det kört!

Det leendet, dom ögonen... Jag föll direkt! Sen gick dom iväg och kunde inte sluta kolla efter dom. fick en vass armbåge i sidan av min kompis som sa till mig att sluta dreggla.
- Men vem var han?! undrade jag.
- Christian såklart! Vi har gått i samma klass i flera år!

Sen blev det nyårsafton och jag skulle ha fest hemma hos mig! Vem tror ni kommer på den festen då? Joo, en kompis till mig hade bjudit med Christian till min gigantiska glädje!
Festen spårade ur en smula med väldigt mycket folk och jag gick mest runt för att se så inget gick sönder! Christian, som den gentleman han är, erbjöd sig att slänga ut folk!
- Jag kan slänga ut mig själv om du vill!
Knappast va!

Sen hjälpte han mig att städa undan glas och burkar, varpå han råkade spilla jordgubbscider på mammas vita matta! Hehe! Han blev lite rädd där kan jag säga!

Sen gick det ett ganska bra tag innan vi pratade igen. Min "pojkvän" dumpade mig (via MSN!) ett par veckor efter nyår till min stora glädje!
Efter ett gymnasiedisco kom Christian fram till mig och frågade hur det hade gått med mattan! Om han skulle skicka in den på kemtvätt! Hehe, söt!

Sen blev det den 14e februari och det var dags för Alla hjärtansdag-disco på Stadt! Jag och mina kompisar stod och dansade, när jag kände att nån dansade jävligt tätt precis bakom mig.
Men jag orkade inte vända mig om, och nån minut senare försvann personen.
- Men Mathilda... Såg du inte vem som stod bakom dig eller?!
- Öhh nää?
- Christian!!
Hoppsan...! Tror ni jag hatade mig själv resten av den kvällen??

Ett par dagar efter discot så tog jag mig i kragen och addade Christian på msn! Vi pratade i X antal timmar varje dag om allt och ingenting!
Sen åkte jag iväg på klassresa till Polen i en vecka. Med mig hade jag en bild på Christian och sniffade sönder mig på hans parfym i varenda parfymaffär vi var inne i! Så jag överlevde!

När jag kom hem så dröjde det ett par dagar innan jag loggade in på msn igen. Och fick i efterhand veta att han hade saknat mig...!♥

En kväll när vi satt och pratade så började jag skriva nåt till honom, men precis innan jag skulle skicka iväg det så blinkade det till och ett meddelande från Christian dök upp: Jag gillar dig!
Jag dog en stund där! Visste inte vad jag skulle skriva, min fingrar bara darrade! Fick iallafall till ett Jag gillar dig med!

Mwaaaa! Svävade på moln ett bra tag därefter! Sen började vi smsa varandra och en kväll bestämde vi oss för att ta en promenix! Christian kom hem till mig och vi knallade iväg! Det här var i mitten på april så det var hyfsat kallt och min jacka bara råkade inte ha några fickor....!!
Christian frågade om jag frös om händerna och tog och värmde dom i sina en stund! Sen släppte han bara den ena och vi fortsatte gå hand i hand!
(Min handsvett där var inte trökig kan jag säga!)

Efter en promenad på nästan två timmar så kom vi tillbaka hem till mig och stod kvar utanför och pratade. Efter en liten tystandspaus så händer det här:

Christian: Får jag kyssa dig?
Jag, mitt dumma jävla nöt, hör inte riktigt och tror att han säger Får jag krama dig! Så jag ger honom världens största kram, medan han ser en smula förvånad ut!
Han kramar tillbaka och säger sen igen: Får jag kyssa dig?

Våran första kyss hände 23.56 den 17e april 2005!

Dagen efter berättade jag det för mina kompisar och tro mig; så många gapande ansikten på en och samma gång har jag aldrig sett! haha! Dom blev riktigt överaskade!

Från den dagen det varit vi två! Jag har varit kär i Christian sen den där gången i rasthallen och jag har älskat honom sen våran första kyss!
Det är vi två mot världen, mot alla andra; alltid! Min pojkvän, min bästa vän, det mest älskade jag har!♥


18e april 2005 - Vi blir tillsammans!

18e maj 2007 - Vi förlovar oss!

20e augusti 2011- Vi gifter oss!


Kommentarer
Postat av: Silvia

Åhhhh det är så fint och jag blir så rörd!

2010-12-12 @ 19:20:57
Postat av: Elin

Man blir riktigt tårögd när man läser detta... Ni är verkligen supergulliga tillsammans. Älskar allt med bröllop, så är en trogen läsare av din blogg :)

2010-12-12 @ 20:25:53
Postat av: Åsa

naww...=) Ni är bara för söta. Stor Kram till er.

2010-12-13 @ 12:31:52
URL: http://asajohansson88.blogspot.com
Postat av: Bella

åhhh Mathilda=D så fint!

2010-12-17 @ 16:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0