Än en gång....


tack Nina! Det blir en massa tackande till dig här, men det är bara för att du är ett musikgeni!

Jag har bestämt mig för sången jag ska sjunga på bröllopet!! Nynnade igenom den medan jag lusläste texten och efter ett par gånger så satt den och då skulle jag sjunga igenom det på riktigt tänkte jag.

Jomen tjena...!
Hann knappt sjunga första meningen innan rösten skar sig. Men inte för att tonerna var för höga utan för att texten är så otroligt fin och stämmer in så bra på oss så jag börjar gråta!!

Jaa ni läste rätt! Men ändock, jag samlade mig och började om och klarade mig igenom versen. Men sen kom refrängen och vad händer då? Jo, samma sak!

Hur ska jag lyckas med detta?! Vill ju att känslan ska höras, men samtidigt inte mycket så att sången förvandlas till ett hulkande! Hehe.

Tips på detta??

Jag har sjungit på två begravningar och då gick det hyfsat, för då hade jag inte ögonkontakt med någon. Men nu vill jag ju såklart titta på Christian sången igenom och då kommer jag inte kunna hålla mina förbenade tårar borta!

Så kom gärna med tips på hur man kan sjunga med känsla men utan tårar!

Sången är iallafall så vacker och stämmer perfekt!! Tänker dock inte skriva vilken sång det blir... Bara till vissa utvalda såklart! Hihi. Spelade den för mamma förut, och hon tyckte precis som jag!
Jag ska traggla och öva som en galning för att den ska sitta perfekt, för den är riktad till världens finaste och bästa kille! Min stora kärlek; som jag älskar över allt annat!♥


vi skapar äkta kärlek!

Kommentarer
Postat av: Nina

Vill du ha lite sånghjälp så är det bara att höra av dig!! Just nu innan jul är det ju lite fullt upp, men efter lovet ska jag nog kunna klämma in några privatlektioner om du vill...

Vi kanske kan komma på lite knep för att hålla känslorna i schack!?

Kram

2010-11-27 @ 10:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0