Sagan om frieriet!


Såklart att jag ska berätta för er hur det gick till när Christian friade! Varnar för långt inlägg med avslutande bildregn och kom ihåg att jag, helt ärligt, inte anade nånting!♥


Det var alltså söndag den 3e oktober. Min 23:årsdag som vi dock hade firat rätt rejält kvällen innan med fest och utång. En aning sletna kom vi upp ur sängen vid halv elva och Christian begav sig till affären för att köpa frukost medan jag städade undan diverse ölburkar och kortlekar!

Christian kommer hem och fixar en underbar frukost och har köpt jättefina röda rosor som står på vardagsrumsbordet!
Vi äter och sitter och pratar om lördagskvällen. Sen får jag min födelsedagspresent! En iPod nano!!! Blev såå glad! Har ju haft min iPod från stenåldern ett tag nu, så det satt fint med en ny!

Jag sitter och fipplar med iPoden och försöker lista ut hur man får loss den från förpackningen, när Christian kommer in med ett paket till! En kartong som ser ut som en sån man får cdskivor i... Jag fattade nada när jag öppnade och fick fram en ask från Silverknappen!

Christian tog över asken, öppnade den och visade upp innehållet; ett fantastiskt silverhalsband med en berlock i form av ett livsträd som symboliserar lycka, styrka och välgång.
Jag blir redan där tårögd och hur glad som helst, men när jag ska ta asken för att kika närmare på halsbandet så drar Christian undan den.

Han går ner på knä.... håller fram asken och säger:

- Du får bara det här halsbandet om du vill gifta dig med mig!♥

Jag tror jag svimmade av där en sekund, för det blev helt svart. Jag bara stammade fram att han inte får skämta om sånt. Men han är helt allvarlig och säger att han inte skämtar.

Ni vet hur det är i filmer när killen friar och tjejen börjar gråta och allt är sådär sliskigt romantiskt så man bara vill spy? Gillar ni inte sånt? Då ska ni inte fortsätta läsa!!!!

Jag sa "ja!" tusen gånger om och grät och skrattade om vartannat! Slängde mig om halsen på Christian så han ramlade mot tvbänken! Vi kramades, kysstes, skrattade, grät, kysstes igen och så höll vi på några minuter.

Jag trodde inte det var sant! Min flickdröm hade gått i uppfyllelse! Christian, min stora kärlek, hade friat! Vi skulle gifta oss! Efter tre år som förlovade!

Christian satte på mig halsbandet och sa att på baksidan skulle vi rista in vårt bröllopsdatum, att det var tanken när han köpte det.

Jag tror inte att nån kan förstå hur glad jag blev, hur glad jag är!! Det finns inga ord som kan beskriva! Mitt och Christians förhållande är så speciellt! Han har rollen som min pojkvän, men även mina allra allra bästa vän!♥ 
Jag visste från första dagen vi blev ihop, 18e april 2005, att det här inte kommer bli nåt kort förhållande som tar slut efter ett par månader.

Och här står vi idag! Vi planerar vårat bröllop! Inget har kunnat skilja oss åt, trots olika åsikter om en massa saker. Ingen kommer heller nånsin att komma mellan oss. Vi vet vart vi har varandra, vi läser varandra utantill. Att dölja nåt för Christian är ungefär lika lätt som att simma över Atlanten... Hihi.

Det här blev den lyckligaste dagen i mitt liv! Jag har världens bästa, mest kärleksfulla pojkvän! Han gick ner på knä, han frågade om jag ville gifta mig med honom; är det inte varje tjejs dröm?!

Christian, jag älskar dig!♥


'Cause when I look at my life
How the pieces fall into place
It just wouldn't rhyme
Without you
When I see how my path
Seemed to end up before your face
The state of my heart
The place where we are
Was written in the stars










vi skapar äkta kärlek!♥


Kommentarer
Postat av: Emma

ÅÅåHHH va underbart!! Jag blev tårögd! KRAAM

2010-11-01 @ 21:21:40
URL: http://mittsmastadsliv.blogg.se/
Postat av: veronica

Gud nått så romantiskt och fint<3 all kärlek till er!! blir tårögd när jag läser sånt här hihi;)



ses snart vännen på torsdag kommer jag hem:D:D

2010-11-01 @ 21:33:12
URL: http://veronicagerding.blogg.se/
Postat av: Silvia

jag ryser!!!! mer mer mer fina historier!!!! =D <3

2010-11-01 @ 23:03:43
Postat av: Bella

sitter här o snyftar glädjesnyft, så fint=D Äkta kärlek är det bästa som finns!

2010-11-02 @ 14:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0