Född försent??


Jaa, jag är nog det egentligen! Hade inte haft några problem alls vara 23 år på 40-talet t.ex. Att vara hemma med barnen och ha städning, diskning och matlagning som jobb! Inga problem!

Inte för att det är mina favoritsysslor direkt... Det vet ju alla som känner mig! Och Christian är ju väl medveten om hur min matlagning brukar sluta; bränd spaghetti och sönderkokt fiskgryta som skurit sig! Men övning ger färdighet och skulle jag kunna ägna dygnets vakna timmar åt att lära mig laga mat så visst skulle jag göra det till slut!

Att städa är inte heller min starka sida, men skulle det vara det enda jag behövde göra om dagarna så visst skulle det gå jättebra! Men när man jobbat tre nätter i sträck så är damsugning det sista man tänker på, tro mig!

Det är därför jag vet att jag kommer klara föräldraledigheten bättre än Christian som klättrar på väggarna efter tre dagar ledigt! Nu är man ju inte "ledig" när man är hemma med sina barn då, men är man en jobboholic som Christian så klassas allt som händer utanför Statoil som ledigt! Haha!

Christian  menar att nu när jag blir en gift kvinna så blir allt hemma-arbete mitt! Självklart, svarade jag! Bara du försörjer mig med samma lön jag har nu! Moahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0